24.01.2013

Bok nr. 6!

Siden siste innlegg har jeg vært litt effektiv, og lest to bøker. Jeg har lest "Jeg nekter!" av Per Petterson og "Hjem til meg" av Trude Marstein.

Siden siste innlegg har klassen vår også fått besøk av Gro Jørstad Nilsen, vår UKP-fadder. Vi har også hatt en boksamtale, der folk grupperte seg etter hvilken bok de ville diskutere. Jeg valgte Isberget, en interessant, melankolsk og aggressiv bok. Det ble delt ut mange gode meninger, og det var svært lærerikt å delta og utveksle meninger!

Gro begynte å ta opp for og mot nominasjon av hver enkelt bok. Alle fikk mot-nominasjon, bortsett fra Jeg nekter! Dette er svært forståelig, da dette er den beste boken jeg har lest hittil. Denne boken har hittil fått gode oppsummeringer av klassen og i andre medier.

Hun begynte også å ta opp "Hjem til meg". Hun var nysgjerrig på hvordan klassen mente boken var. Mange mente boken var dårlig, men jeg, som bare har lest halve boken, syntes den var bra. Det var et par andre som også mente den var bra - og det ble fredfull (heldigvis) meningsutveksling mellom oss og fadderen. Gro mente at boken var dårlig, og ga den middels omtale, da hun anmeldte boken tidligere i høst. Der og da, var jeg uenig - og ga uttrykk for mine meninger. Jeg står forsatt for de, jeg mener boken er god på å skildre følelser til en fortapt mann. Men, da jeg nærmet meg slutten - følte jeg meg forvirret. Jeg følte at jeg ikke lenger likte boken så godt som jeg gjorde da, og kan si meg enig i Gro sin vurdering. God bok, men ikke noe man MÅ leses.

Samt, har jeg begynt på min bokomtale. Sliter med å komme i gang, aner ikke hvordan jeg skal formulere det. 

OG, ganske snart er det nominasjon, jeg må bare få lest ferdig alle bøkene først, før 18. februar. 

Jeg har nå begynt på Leve posthornet! av Vigdis Hjorth. 

Håper alle har det fint, og god helg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar